خدمات چاپ, وبلاگ

کاتالوگ چیست؟ + خدمات چاپ کاتالوگ

چاپ کاتالوگ

کاتالوگ چیست و چه عواملی در طراحی یک کاتالوگ موثرند؟

اصطلاح “کاتالوگ” به یک دلیلنامه یا دفترچه کامل اشاره دارد که به معرفی یک شرکت، سازمان یا کارخانه و معرفی محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهد، می‌پردازد. کاتالوگ‌ها برای برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد می‌شوند.

در ابتدا ممکن است اکثر افراد فکر کنند کاتالوگ، بروشور یا تراکت تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و در همه‌ی آنها خدمات یا محصولاتی تعریف شده است که مشتری با خواندن آن می‌تواند درباره‌ی خرید آن محصول تصمیم بگیرد و تنها اختلاف ابعاد، اندازه و نوع کاغذ است.

اما این گرایش صحیح نیست و تفاوت‌های مهمی بین این سه ابزار معرفی محصول وجود دارد که در ادامه به آنها پرداخت خواهیم کرد. به همین دلیل، طراحی یک کاتالوگ جذاب در کنار یک قالب استاندارد بسیار اهمیت دارد که به نیازها و تمایلات مشتریان پاسخ دهد.

این قالب طراحی نقش مهمی دارد و افرادی که به دنبال طراحی کاتالوگ هستند، باید طرح خود را با رعایت این قالب پیاده‌سازی کنند تا تاثیربخشی بیشتر و بازخورد مثبت‌تری از مشتریان خود دریافت کنند.

 

ویژگی‌های یک کاتالوگ تبلیغاتی خوب در حوزه‌های الکترونیکی، چاپی و دیجیتالی

یک کاتالوگ خوب و پرمحتوا باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتواند توجه مشتریان را به خود جلب کند و آن‌ها را به خرید از شرکت ترغیب نماید. در ادامه به ویژگی‌های یک کاتالوگ خوب اشاره خواهیم کرد:

یک کاتالوگ خوب باید اطلاعات غنی را با حجم کمی ارائه دهد تا مشتریان زمان کمتری را صرف مطالعه کنند و در عین حال به اطلاعات کاملی دسترسی داشته باشند. همچنین، باید به راحتی قابل حمل و نقل باشد و وزن و اندازه‌اش ناراحتی ایجاد نکند.

زیاده روی در توضیح محصول ممکن است به نتایج منفی منجر شود. خواننده با مطالعه تعداد زیادی از جزئیات ممکن است خسته شده و احساس کند که بیش از حد توضیحات طولانی است. بنابراین، بهتر است قالب طراحی کاتالوگ به گونه‌ای باشد که اصولی به صورت خلاصه بیان شوند.

در قالب طراحی کاتالوگ، تعادل بین متن و تصویر بسیار مهم است و می‌بایست فرصتی برای ارتقاء توضیحات متنی با تصاویر فراهم شود تا تأثیربخشی بیشتری داشته باشد.

در صورت نیاز به چاپ کاتالوگ به طور مستقیم با ما تماس بگیرید تا با ارسال رایگان شما را هیجان زده کنیم. با بهترین قیمت و بهترین کیفیت کاتالوگ محصولات خود را در تیراژی که لازم دارید در چاپ دیجیتال سین دریافت کنید.

کاتالوگ چیست

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *